Pražští radní v úterý schválili zákaz vjezdu kamionům na území hlavního města. Tato na první pohled nezáživná informace ale bude mít strašlivé důsledky pro všechny, kteří žijí v obcích na východ od Prahy.
Nejprve trochu nudného místopisu. Praha má dva okruhy – vnitřní a vnější. V ideálním případě se vnitřní používá pří cestě z jedné strany města na druhou, abyste nemuseli přes centrum a vnější používají lidé, kteří přes Prahu pokračují dále, aby nemuseli do města vůbec zajíždět. Tak by to fungovalo v ideálním světě, kde jsou oba okruhy dostavené. Bohužel ale v Praze není hotový ani jeden. Pravda, ten vnitřní je po dokončení tunelu Blanka před pár lety již téměř hotový, ale o tom si může nechat ten vnější jen zdát.
V praxi to tedy znamenalo to, že všichni, co do Prahy přijížděli po D1 a chtěli pokračovat dále na sever nebo na východ museli přejet na vnitřní okruh. Včetně všech kamionů, které jedou do Německa nebo do Polska. A to jim pražští radní včera zakázali. Takže každý den cca 10 000 kamionů bude jezdit po malých silničkách ve středních Čechách.
No a kdo za to může? V Praze vládne hnutí ANO, ministerstvo dopravy má v gesci hnutí ANO, ve vládě, která odložila dostavbu vnějšího okruhu o několik let, sedí hnutí ANO. Chápu, že lidé na Spořilově nechtějí dýchat zplodiny z kamiónů a že pražští politici musí hájit zájmy především Pražanů, ale lidé z vesnic ve středních Čechách skutečně nemůžou za to, že vláda není schopna dostavět asi nejdůležitější dopravní stavbu v zemi. Navíc na tento zákaz doplatí všichni, protože se zvedne náklady na dopravu zboží a to zdraží.
Místo nesmyslných zákazů by měla vláda konečně dostavět vnější okruh a ulehčit tak život všem Pražanům, Středočechům i všem, kteří skrz Prahu jen projíždí. Hnutí ANO slibovalo, že není jako tradiční politické strany a že „bude makat“. Měli na to 4 roky a zatím nepředvedli skoro nic.
Ještě, že na podzim budou volby. Druhou šanci si dle mě nezaslouží.