Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83l92a84d84i22m85í13r 75J74a73v64o95r47a 4330572316918

Možná by se měl více soustředit na objednávky a méně na ty obědy. Jinak automobil, se spalovacím motorem, nebo s elektrickým, dnes umí vyrobit kdekdo. U elektromobilů není problém ani s elektromotory, ale především se zásobníkem energie. Původně benzínová nádrž je nahrazována složitým zařízením, které se musí i přes dlouhou tradici v nejrůznějších aplikacích, vypořádat ještě s mnoha zásadními zdokonaleními, než se funkčně alespoň přiblíží k té nádrži. Nedivím se tedy ceně elektromobilu přes 3 mil. Kč. Ale v tom by měla být cena toho kočáru, no dejme tomu 1 mil. Kč, cena elektromotorů cca 50000 a zbytek, aby to auto bylo skutečně luxusní, by měla být cena té baterie. Potom mi k tomu ale skutečně nesedí cena toho lidového vozu, jehož kočár, včetně elektromotorů i včetně ovládání (regulace) by neměl stát více než 250000. Těch 550 tis. Kč za energetický zdroj se pak zdá být až podezřelým aušusem.

0/0
1.8.2017 10:59
Foto

W38a76l56d70a 49W30i63n21t52e54r 6127279371839

R^ Možná by nebyla marná "politika" Henryho Forda, ale kdo ví, čemu čelí, kromě toho, že energetický zdroj je stále přetrvávajícím problémem. Nechal jsem se přemluvit k návštěvě jednoho "zlepšovatele", jehož zahrada je poseta několika vraky automobilů, nic méně, v garáži měl starý naleštěný dvoumístný sporťák s plátěnou střechou, silně připomínajícího Škoda Winnetou (bylo to samozřejmě něco francouzského, mě neznámé značky) a pod kapotou namísto spalovacího motoru střídavý pólový elektromotor - oběžka v délce pod půl metru o průměru necelých čtvrť metru, přes klínový řemen spojeného se spojkou, tj že vše ponechal (zmizel jen spalovací motor, chladič, alternátor a startér). Řemenici ze spalovacího motoru použil v elektromotoru. S nějakými úpravami v záchytech pro upevnění (zřejmě se to neobešlo bez nějakého svařovaní), práce prý na jeden den. Optický regulátor napojen na plynové lanko skrz nějaké pákové udělátko a lehké baterie, zřejmě Lipol, přímo v uvolněném prostoru u motoru. Vedle toho i klasický akumulátor na blinkry, jak tvrdí, ale v budoucnu prý vyřeší i rekuperaci atd. - jezdí s tím do práce a z práce, tj cesta do práce je z kopce serpentinami...zhruba kolem 10km dohromady tam a zpět a vychází mu to tak akorát (každou noc dobíjí). Elektromotor měl mít výkon zhruba jen 10-20kW a vzhledem k tomu, jaký kroutící moment se přenáší s přihlédnutím k otáčkám a následného převodu, nijak mě to neudivilo (kopec asi na jedničku). Kromě toho, bylo mi dovoleno se v tom projet a nebylo to špatné - už jen to zrychlení, byť jsem rychlostní limity na nejvyšší stupeň netrhal a dva lidi to asi neuveze. Nejdražší položkou byly baterie a k nim řízená nabíječka. Regulátor a jeho řízení obyčejným mechanickým testerem a elektromotor s neodymovými magnety. Pokud by někdo namítl, co na to policie? Nic - v našich končinách nezastavuje slušné řidiče a technická, tak to nevím. :-)

0/0
1.8.2017 17:50



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.